Pociągi PKP Intercity przewiozły w sierpniu 9,5 miliona pasażerów. W ciągu całych wakacji udało się uzyskać wynik dwukrotnie wyższy – 19 milionów. Ministerstwo Infrastruktury ocenia, że realne jest przewiezienie w tym roku aż 86 milionów ludzi – poprzednio do takich rezultatów spodziewano się dojść dopiero w roku 2030.
Są to wyniki znacząco lepsze od
dotychczasowego rekordu, pobitego w ubiegłym roku. Liczba pasażerów w sierpniu 2024 r. wyniosła 8,2 mln, a przez dwa miesiące poprzednich wakacji szkolnych – 16,1 mln. Wzrost – biorąc pod uwagę ujawnione, zaokrąglone wartości – wyniósł więc odpowiednio: 15,8% i 18%.
Przewoźnik dołożył starań, by przygotować się na wakacyjny szczyt przewozowy. Siatkę połączeń wzbogacono o
dodatkowe pociągi w typowych kierunkach podróży wypoczynkowych, zwłaszcza
nad morze. Dzienna liczba pociągów wyniosła 514. Część kursów, które początkowo miały odbywać się tylko do końca sierpnia, pozostawiono
także we wrześniowym rozkładzie jazdy.
PKP Intercity zadbały też o
wydłużenie składów wagonowych obsługujących najbardziej oblegane połączenia. Przed długimi weekendami
zestawienie tych pociągów dodatkowo wzmacniano. Jedno z flagowych połączeń – EIC Jantar – okazało się
najdłuższym i najcięższym na świecie składem wagonowym kursującym z prędkością rozkładową 200 km/h. Na tory wyjechały też jednostki
ED250 (Pendolino) w podwójnym zestawieniu.